SHIPPINGS & RETURNS | My Name is Jack
top of page

Shipping & returns

Delivery 

1. Orders are processed from Monday to Friday. The buyer placing an order on Friday before 12:00 am will have his order processed the following Monday.
2.
All posters are shipped by colissimo. 

- Delivery time for Metropolitan France, Monaco and intra-Overseas is between 2 and 3 working days (excluding weekends and public holidays). 

- Delivery times to overseas destinations are between 11 and 31 days (excluding weekends and public holidays). 

- Delivery times to international destinations are from 3 to 8 days.

3. The delivery costs are offered from 300€ of purchase (except delivery costs).
4. The packaging is done by our care. A special care is taken to provide optimum protection of our products. 
The poster is rolled in black tissue paper and slipped into a solid cardboard tube lined with a cardboard sleeve.
5. About foreign delivery, the buyer must provide direct coverage the costs for possible customs duty and all applicable taxes. For information, our products are shipped from France which is part of the European Union.
6. We recall that we are not responsible for any delays in delivery.
7. We advise you to check the condition of the product on arrival. If the product has been damaged in transit, you have 14 days to inform us by email with photos. We undertake to replace the product at our expense (including delivery costs) on the basis of the legal guarantee of conformity.

 

Cancellation 

1. In accordance with the law N°2014-344 the European buyer has a right of withdrawal. The cancellation period is 14 days from receipt of the product without having to give reasons.
- The buyer informs My Name is Wendy by e-mail or postal letter.
- The buyer must return the product in good condition and in its original packaging.
- We commit ourselves to refund the totality of the paid sums, as well as the expenses of delivery to recovery of the goods or to the presentation of a proof of forwarding of those.
- We remind you that the return costs are at the expense of the buyer.

2. Repayment will be effected in the same payment means used by the buyer or an alternate means of paying previously established.

 

Guarantees 

1. Following an error on our part, if the product received by the buyer is not in conformity with the characteristics of the product at the time of the order, it will be carried out either a refund or a replacement of the product. The buyer has a period of 14 days from the receipt of the product to return it to us. We commit ourselves to refund the totality of the paid sums, the expenses of delivery to recovery of the goods or to the presentation of a proof of forwarding of those, as well as the expenses of return.
2. Repayment will be effected in the same payment means used by the buyer or an alternate means of paying previously

established.

 


Livraison 

1. Les commandes sont traitées du Lundi au Vendredi. L'acheteur passant commande le vendredi avant 12h verra sa commande traitée le lundi suivant.
2. Toutes les affiches sont expédiées par colissimo.
- Les délais de livraison à destination de la France Métropolitaine, de Monaco et de l’intra-outre-mer sont entre 2 et 3 jours ouvrés (hors week-end et jours fériés). 

- Les délais de livraison à destination de l’outre-mer sont de 11 à 31 jours  (hors week-end et jours fériés). 

- Les délais de livraison à destination de l’international sont de 3 à 8 jours.
3. Les frais de livraison sont offerts à partir de 300€ d’achat (hors frais de livraison).

4. Le conditionnement est réalisé au sein de notre atelier. Un soin particulier est apporté afin d'assurer une protection optimale au produit. L’affiche est roulée dans un papier de soie noir et glissée dans un tube en carton solide doublé d'un fourreau cartonné.
5. Concernant les livraisons à l'étranger, l'acheteur doit prendre à sa charge les éventuels frais de douanes et de taxes
applicables. Pour information, nos produits sont expédiés de la France fa
isant partie de l’Union Européenne.

6. Nous rappelons que nous ne sommes pas responsables des retards éventuels de livraison.

7. Nous conseillons de vérifier l'état du produit à son arrivée. Si celui-ci a subi des dommages occasionnés pendant

l'acheminement, vous avez un délai de 14 jours pour nous en faire part par email avec photos à l'appui. Nous nous engageons à remplacer le produit à nos frais (frais de livraison inclus) sur la base de la garantie légale de conformité.


Rétractation

1. Conformément à la loi N°2014-344 l'acheteur dispose d'un droit à la rétractation d'un délai de 14 jours à compter de la
réception du produit sans avoir à justifier ses motifs.
- L'acheteur doit nous en faire part par courrier électronique ou lettre postale.
- L’acheteur doit nous retourner le produit en bon état et dans son emballage d’origine.
- Nous nous engageons à rembourser la totalité des sommes versées, ainsi que les frais de livraison à récupération des
biens ou à la présentation d'une preuve d'expédition de ceux-ci.
- Nous rappelons que les frais de retour sont à la charge de l'acheteur.

2. Le remboursement sera effectué soit par le même moyen de paiement utilisé par l'acheteur soit par un autre mode de paiement préalablement convenu avec celui-ci.


Garanties

1. Suite à une erreur de notre part, si le produit reçu par l'acheteur n'est pas conforme aux caractéristiques du produit lors de la commande, il sera effectué soit un remboursement soit un remplacement du produit. L'acheteur dispose d'un délai de 14 jours à compter de la réception du produit pour nous le retourner. Nous nous engageons à rembourser la totalité des sommes versées, les frais de livraison à récupération des biens ou à la présentation d'une preuve d'expédition de ceux-ci, ainsi que les frais de retour.
2. Le remboursement sera effectué soit par le même moyen de paiement utilisé par l'acheteur soit par un autre mode 
de paiement préalablement convenu avec celui-ci.

 

bottom of page